Annonser

Skriv ut #1 2005-11-19 10:58:32

freakalis
Huvudkock
Från: Göteborg, Västra Frölunda
Registrerad: 2004-08-13
Webbsida

Tävla och vinn en bok av Jamie Oliver! * Tävling nu avgjort

För att vi skall få lita fart på forumet och ni inte skall vara så blyga wink tänker jag anordna en liten tävling.

Den första person som postar 50 inlägg varav minst 10 skall vara recept belönas med boken Den nakna kocken av Jamie Oliver http://www.labyrint.nu/text.asp?id=889

http://www.labyrint.nu/imgsplit.asp?img=/images/litteratur/kocken.jpg&area=lefthttp://www.labyrint.nu/imgsplit.asp?img=/images/litteratur/kocken.jpg&area=right
Regler:

Inläggen skall vara adekvata och inte bara spammas ut. Med andra ord det räcker inte att skapa 50 nya trådar och skriva hej i dem. De skall innehålla tips / recept / råd eller svar på någon annans problem. Jag står som enväldiga domare. När man uppnåt dessa kriterier skickar man ett mail till mig så kontrollerar jag att allt gått rätt till.

Vi har nu en vinnare och det blev CurunirOfValinor! Ett stort grattis!

Det kommer att komma fler tävlingar i framtiden så fortsätt att skriva!

Receptforum - om maten själv får välja

#2 2005-11-19 15:44:51

Ulf
Provsmakare
Från: Göteborg
Registrerad: 2005-11-19

Re: Tävla och vinn en bok av Jamie Oliver! * Tävling nu avgjort

borde väl stå "och vinn"?

Men annars så hade det varit nice med den, skall se om jag kan få posta några av mina grymma recept. Jag improviserar mest när jag lagar mat smile

#3 2005-11-19 16:02:50

freakalis
Huvudkock
Webbsida

Ulf skrev:

borde väl stå "och vinn"?

Men annars så hade det varit nice med den, skall se om jag kan få posta några av mina grymma recept. Jag improviserar mest när jag lagar mat smile

Vad pratar du om det har ju alltid stått "och vinn" ? wink

Skullle gärna vilja läsa om din dina improviserad recept Ulf. Själv improviserar jag mest också. Söker gärna inspiration från nätet och diverse tvprogram.

#4 2005-11-19 17:09:01

Ulf
Provsmakare

Problemet är att jag efteråt inte riktigt vet vad jag gjort, när jag lagar mat så tänker jag lite på saker som nog kan funka ihop, sedan kör jag igång och justerar under tiden tills det smakar bra. Kanske man skall börja skriva upp saker och ting?

#5 2005-11-19 17:10:14

freakalis
Huvudkock
Webbsida

Ulf skrev:

Problemet är att jag efteråt inte riktigt vet vad jag gjort, när jag lagar mat så tänker jag lite på saker som nog kan funka ihop, sedan kör jag igång och justerar under tiden tills det smakar bra. Kanske man skall börja skriva upp saker och ting?

Men när du är färdig mer rätten borde du väl ändå komma ihåg vad du har haft i smile
Annars får du använda papper och penna medans du lagar maten.

#6 2005-11-19 17:18:21

Ulf
Provsmakare

Nope, det jag inte gör. Eller på ett ungefär kanske, men det är därför jag gör så varje gång för jag kommer inte ihåg hur jag gjorde sist wink.

Annonser

Sidfot

© Copyright 2005–2009 Receptforum.se