Vad fick ni för skojsiga julklappar?
Mina roligaste var en porsche kockkniv, 6 st vinglas, ett glöggset och Narnia dvdboxen.
Narniaboxen? Är det serien som gick på tv då?
Själv var mina bästa en ring, en cd, en bok, t-shirts o spa grejer.
För att inte ha några julklappar alls så var min jul extremt bra. Blev medbjuden på en golfresa till Teneriffa av min föräldrar. Sticker redan den 3 januari. Jippi, här skall drickas Cava och ätas tapas ![]()
Gott nytt år!
Allt var bra, men några som var extra roliga var Göran Kropps bok 8000+ som min mamma fick leta runt på stans alla antikvariat för att hitta, en jättefin jordglob med en lampa i och lite fina köksgrejer som jag ska ha när jag flyttar snart ![]()
Orkar inte skriva upp allt, men på köksfronten fick jag en tallrik avsedd för vitlöksbaguetter, två vanliga tallrikar, ett Garliccard (plus en vitlök
), en tekopp med handmålat kattmotiv och fyra chipsskålar i form av ruter, hjärter, spader och klöver.
Fick också konjakschoklad, glöggte, "Luleå-te", en liten burk (väldigt liten alltså, är bara för att smaka, räcker till cirka 2 skorpor
) med apelsinmarmelad och en liten burk (lika stor som marmeladburken) med fransk acaciahonung.
CurunirOfValinor skrev:
Orkar inte skriva upp allt, men på köksfronten fick jag en tallrik avsedd för vitlöksbaguetter, två vanliga tallrikar, ett Garliccard (plus en vitlök
), en tekopp med handmålat kattmotiv och fyra chipsskålar i form av ruter, hjärter, spader och klöver.
Fick också konjakschoklad, glöggte, "Luleå-te", en liten burk (väldigt liten alltså, är bara för att smaka, räcker till cirka 2 skorpor) med apelsinmarmelad och en liten burk (lika stor som marmeladburken) med fransk acaciahonung.
Hur ser en tallrik avsedd för vitlöksbaguetter ut? ![]()
Garliccard har jag tyckt var det onödigaste och dyraste jag sett på länge men vem vet de kanske är bra?
vildängel skrev:
Allt var bra, men några som var extra roliga var Göran Kropps bok 8000+ som min mamma fick leta runt på stans alla antikvariat för att hitta, en jättefin jordglob med en lampa i och lite fina köksgrejer som jag ska ha när jag flyttar snart
Är det din första lägenhet/boende? Då har du mycket kul att se fram emot. Det tyckte i alla fall jag när jag flyttade hemifrån. Bygga upp sitt egna hem
Kul men dyrt, syrt så in i helvete.
Skint skrev:
vildängel skrev:
Allt var bra, men några som var extra roliga var Göran Kropps bok 8000+ som min mamma fick leta runt på stans alla antikvariat för att hitta, en jättefin jordglob med en lampa i och lite fina köksgrejer som jag ska ha när jag flyttar snart
Är det din första lägenhet/boende? Då har du mycket kul att se fram emot. Det tyckte i alla fall jag när jag flyttade hemifrån. Bygga upp sitt egna hem
Säger killen som bor i linnéstaden? ![]()
OnT: Min bästa julklapp får man nog säga att pengarna var. Nu skall det drickas fin-sprit på nyår...
Annat bra var ett riktigt styrkebälte, en tröja, lite böcker och så. En vas också.
L8iz skrev:
Narniaboxen? Är det serien som gick på tv då?
Själv var mina bästa en ring, en cd, en bok, t-shirts o spa grejer.
Ja det var BBC serien som gjorde nån gång på 90-talet har jag för mig.
Zlin skrev:
Säger killen som bor i linnéstaden?
He he he jag har inte alltid bott i Linnéstaden. Men visst är det en viss känsla när man flyttar hemifrån. Kommer ihåg det såväl, min första lägenhet... 12 år sedan. ![]()
Zlin skrev:
Skint skrev:
vildängel skrev:
Säger killen som bor i örgryte ![]()
Men jag håller med det är en viss känsla att flytta hem i från och klara sig själv. Men tiden går fort 4,5 år sedan jag flyttade ut från päronen nu.
freakalis skrev:
CurunirOfValinor skrev:
Fick också konjakschoklad, glöggte, "Luleå-te", en liten burk (väldigt liten alltså, är bara för att smaka, räcker till cirka 2 skorpor) med apelsinmarmelad och en liten burk (lika stor som marmeladburken) med fransk acaciahonung.
Hur ser en tallrik avsedd för vitlöksbaguetter ut?
Batterierna är slut i båda digitalkamerorna, men det går ju alltid att beskriva. ![]()
Den är ungefär som en rektangel också är den himmelsblå (eller lite gråare än himmelsblått kanske). Sen runtom är det samma bruna färg som det är på de majskorn som används till popcorn (
). I själva tallriken så finns texten "Garlic Bread" också är det bilder på vitlökar (eller inte riktigt bilder, det ser mer ut som om det var vitlökar inne i tallriken).
Kom på att jag fick några fyrkantiga tallrikar också
Tog ett kort på allt som ligger i mitt första inlägg.
Har precis beställt två andra porsche knivar ![]()
Skint skrev:
vildängel skrev:
Jepp! Det ska bli jättekul. Hoppas att det inte kommer kännas alltför ensamt bara.
freakalis skrev:
Kom på att jag fick några fyrkantiga tallrikar också
Tog ett kort på allt som ligger i mitt första inlägg.
Har precis beställt två andra porsche knivar
Fyrkantiga tallrikar är jättefina! Jag funderar också på att köpa ett par såna.
freakalis skrev:
Zlin skrev:
Skint skrev:
Säger killen som bor i örgryte
Men jag håller med det är en viss känsla att flytta hem i från och klara sig själv. Men tiden går fort 4,5 år sedan jag flyttade ut från päronen nu.
Men jag har heller aldrig klagat på att det är dyrt...![]()
Senast redigerat av Zlin (2005-12-30 14:29:26)
vildängel skrev:
Fyrkantiga tallrikar är jättefina! Jag funderar också på att köpa ett par såna.
Ja dom är fina. Det är samma serie som mina andra vita tallrikar med små grå ränder i mitten.
Jag fick smycke, parfym, etc...
Mina gäster tyckte att det var intressant och spännande klapparna dem fick av mig: Så, vi var 12 st. på julfesten. Jag köpte sedan tidigare, på Internet, 24 st tvålar, alla med olika dofter, färger, utförande. Och hade dragning! Jag delade tvålarna i två grupper: i grupp 1 hade jag till varje tvål - en reflex (sådan som ljuser när det är mörkt). Jag slog varje tvål i papper med olika motiv, ovanpå klistrade jag med dubbelhäftande tejp guldpengar (godis, förstås). I grupp 2 slog jag in mina tvålar, ovanpå klistrade jag en klubba. Jag klistrade en liten lapp med nummer från 1 - 24 på varje paket. Sedan hade jag två skålar med nummerlappar från 1-12 och 13 -24. Mina gäster fick dra en lapp från varje skål. Jag garanterar att det blev jätte lyckat!
Sedan tog jag fram tidningen som Lusch - affären där jag beställde tvålarna ifrån - och vi läste vad varje tvål är avsedd till, vad den innehåller, sedan bytte vi mellan oss om någon fick dubletter!
Ideen på detta fick jag när vi var på semester i Venedig, där var vi i en Lusch affär som var underbar:
Och några bilder:

Det bästa är att jag slapp springa i massa affärer och leta efter julklappar!
Senast redigerat av ElenaOfSweden (2006-01-02 18:44:05)
Vilken bra idé, kanske man kan testa någon gång i framtiden, fast inte med tvålar. ![]()
Allt som är gratis är bra! (För dem som får presenterna!
)
Senast redigerat av ElenaOfSweden (2006-01-02 18:19:23)
Jag fick 1000 kronor,
ett par böcker,
en sån här kaffe värmare att ha vid datorn:
http://www.spelklader.se/hardvara/koppv … s_hub.html
det går att koppla in min digitalkamera till den också, det är smidigt tycker jag.
JohnJohn skrev:
Jag fick 1000 kronor,
ett par böcker,
en sån här kaffe värmare att ha vid datorn:
http://www.spelklader.se/hardvara/koppv … s_hub.html
det går att koppla in min digitalkamera till den också, det är smidigt tycker jag.
Smidigt med en kaffevärmare och en usbhub i ett ![]()
Jag är lite efter men jag fick:
Ett presentkort på naturkompaniet som jag nu omvandlat till ett par vandringskängor, ett softbelt (låter som något som har med porr att göra men är ett bälte man har runt midjan för att fästa hunden vid om man t.ex. åker skidor eller jagar), nya knivar, ett glöggset, ett schackspel med snapsglas och en massa mer saker. Jag är helt klart nöjd! En liten miss jag gjorde var dock att köpa flaskor man blandar godisshots i till min brorsa och hans sambo fastän jag visste att de planerade barn. Kom inte på det fören de berättade att jag ska bli faster...