Tycker ni att detta verkar intressant? Har själv massa bilder, man kan få lite inspiration, funderingar eller tips. Som min tips: res inte till Lanzarotte - det är deprimerande! Har bevis på detta...
Senast redigerat av ElenaOfSweden (2006-01-03 20:38:38)
Jag kan rekommendera Kenya! Jag var där med min kära pojke i februari, i en månad. Det var helt otroligt vackert överallt, snälla människor, god mat, billiga grejer, sjukt varmt i vattnet, rolig snorkling och underbar safari. Har massa bilder, kan återkomma med några när jag har fattat hur bildfunktionen fungerar... ![]()
vildängel skrev:
Jag kan rekommendera Kenya! Jag var där med min kära pojke i februari, i en månad. Det var helt otroligt vackert överallt, snälla människor, god mat, billiga grejer, sjukt varmt i vattnet, rolig snorkling och underbar safari. Har massa bilder, kan återkomma med några när jag har fattat hur bildfunktionen fungerar...
Annars kan du alltid lägga upp bilderna på exempelvis www.imageshack.us. ![]()
CurunirOfValinor skrev:
vildängel skrev:
Jag kan rekommendera Kenya! Jag var där med min kära pojke i februari, i en månad. Det var helt otroligt vackert överallt, snälla människor, god mat, billiga grejer, sjukt varmt i vattnet, rolig snorkling och underbar safari. Har massa bilder, kan återkomma med några när jag har fattat hur bildfunktionen fungerar...
Annars kan du alltid lägga upp bilderna på exempelvis www.imageshack.us.
Imageschack är kasst
Säg till mig så skall du få lite utrymme att slänga upp bilderna på.
Har sett Ishotellet i Jukkasjärvi, i våras. Det var en upplevelse! Det var varmare i hotellet - 5 grader än ute.
Det som är fantastisk är att varje år bygger man ett nytt hotell, med nya skulpturer!
Har tagit några bilder:
Ingången till hotellet:
I hotellet:
Nej, det är inte 5 stjärnor, utan 5 snöflingor ![]()

Kapellet:

Isbaren:

Liknande barer finns i Stockholm och Milano - man exporterar is från Torneälven till Milano!
Det var häftigt!
I närheten finns en restaurang som serverar en laxsoppa som är inte av denna världen!
Åk dit! ![]()
Senast redigerat av ElenaOfSweden (2006-01-03 21:58:58)
freakalis skrev:
CurunirOfValinor skrev:
vildängel skrev:
Annars kan du alltid lägga upp bilderna på exempelvis www.imageshack.us.
Imageschack är kasst
Kanske upl.silentwhisper.net då? ![]()
Senast redigerat av CurunirOfValinor (2006-01-03 22:00:37)
CurunirOfValinor skrev:
freakalis skrev:
CurunirOfValinor skrev:
Annars kan du alltid lägga upp bilderna på exempelvis www.imageshack.us.Imageschack är kasst
Kanske upl.silentwhisper.net då?
Men de har väl ingen gallerifunktion? ![]()
Jag har försökt lägga upp några bilder men de visas inte... Väntar tills Nils kan hjälpa till ![]()
vildängel skrev:
Jag har försökt lägga upp några bilder men de visas inte... Väntar tills Nils kan hjälpa till
Filerna får inte vara för stora. Testa att förminska dem. Syns de inte när du laddat upp dem?
De är inte förstora. Det står att uppladdningen lyckades, men det visas bara ett kryss istället för bilden.
vildängel skrev:
De är inte förstora. Det står att uppladdningen lyckades, men det visas bara ett kryss istället för bilden.
Hm några filer har inte laddats upp. Hur stora är filerna? Testa och lägga upp en liten skruttbild bara. Annars kanske det beror på att du har ett ä i namnet som den inte gillar....
Kanske sökvägen till respektive bild är för lång. Detta hände för mig, igår. Efter jag har förkortat sökvägen - lagt bilderna med korta namn på skrivbordet - kunde jag ladda upp bilderna.
Senast redigerat av ElenaOfSweden (2006-01-04 23:15:48)
vildängel från Zlins konto här... Det funkade inte att ladda upp från mitt eget konto för jag har ett ä i mitt namn. Här kommer iaf lite bilder:
Ett sömnigt lejon
Söta apor som bjöd in sig på kexkalas på vår veranda ![]()

Giraff
Thomsongaseller.JPG.jpg)
Lite pyamashästar.JPG.jpg)
Flodhästar
Vår i princip privata strand, Tiwi Beach, utanför Mombasa. Det är lågvatten på bilden, därför ser havet lite skumt ut..JPG.jpg)
Utsikten precis utanför vårt hus i Tiwi.JPG.jpg)
Detta är från en ö som heter Lamu, där saker och ting är väldigt gammalmodigt fortfarande. Det finns t.ex inga bilar så därför använder man sig av åsnor istället. Åsnebebisar är för övrigt det sötaste som finns..JPG.jpg)
Shela Beach på Lamu, som vi också hade nästan för oss själva... Ni ser ju hur mycket folk det är på stranden ![]()
.JPG.jpg)
Helt underbar resa som sagt!
Jätte fina bilder vildängel/ Zlin! Min dröm är att resa till Afrika - Tanzania! Har en vännina därifrån.
Senast redigerat av ElenaOfSweden (2006-01-05 10:50:01)
vildängel: Kenya ser helt underbart ut ![]()
Har varit på samemarknaden i Jokkmok:

Har åkt hundsläde:
Längtar lite efter Norland!
Härliga vinterbilder! Snö är jättefint, ser skitmysigt ut alltihop!
Jag vill också ut och resa! snyft...
Mer snö åt folket!
Bilder från Dorotea - 2005