Jag har länge funderat över att skapa en websajt som rör allt som gäller matlagning, bakning m.m. eftersom jag saknat ett bra forum för att dela med sig tips och råd. Men det har aldrig blivit av. Nu drar vi igång forumet och sajten kommer förhoppningvis bygggas ut med nya funktioner och inte enbart fungera som ett forum.
Här kan vi samla alla tips och dela med oss av våra egna recept. Tanken är att det här ska bli någon form av receptdatabas i framtiden.
Nu slipper matfrågorna ligga i Övriga diskussioner på diverse forum
Jag hoppas ni kommer att trivas på receptforum!
Kanonidé!
Hoppas forumet får lite liv oxå... det brukar vara det som är svårast.
Voods skrev:
Kanonidé!
Hoppas forumet får lite liv oxå... det brukar vara det som är svårast.
Ja jag hoppas verkligen att vi skall få liv i det! Jag skall göra mitt bästa! Tipsa gärna familj å vänner om sidan.
Men främst av allt skriv allt vad ni bara orkar
Kom gärna med tips och förslag!
Om man ska vara petig (och det kanske man ska vara såhär i uppstarten) så är forumindexet fullt av särskrivningar. Har egentligen inga problem med detta men det ser lite proffsigare ut om det är rätt ![]()
fisk rätter -> fiskrätter
kött rätter -> kötträtter
vilt rätter -> vilträtter
rus drycker -> rusdrycker
alkohol fria -> alkoholfria
Påpekat i all välmening.
/Voods
Kul idé med ett matlagningsforum! Jag ser fram emot att få många tips och ideér härifrån..
Voods skrev:
Om man ska vara petig (och det kanske man ska vara såhär i uppstarten) så är forumindexet fullt av särskrivningar. Har egentligen inga problem med detta men det ser lite proffsigare ut om det är rätt
fisk rätter -> fiskrätter
kött rätter -> kötträtter
vilt rätter -> vilträtter
rus drycker -> rusdrycker
alkohol fria -> alkoholfria
Påpekat i all välmening.
/Voods
Nu är det fixat iallafall
Tack för tipset! Fortsätt komma med förslag
Jahoo! Hej alla matglada, nu är även jag här! ![]()
Snyggt jobbat freakalis
Jag tror och hoppas på att det blir liv och rörelse här! (kom hit från flashback)
Senast redigerat av Skint (2005-11-19 23:25:24)
Första dagen måste vi ju ändå se som en succe! Användar antalet ökade med 1800% ![]()
Absolut en kanonidé. Finns säkert en hel del mindre lyckade receptforum men den här sidan ser fräsh ut och kan nog bli bra om alla lägger manken till ;-)
Förutom att ha gjort goda tortillas idag åt jag dessutom sushi... fantastisk maträtt!
Det fortsätter att gå bra. Första dagen hade vi 205 unika besökare. Igår öka det till 900. En rätt bra ökning. Det är er förtjänst! Fortsätt skriva spännande recept!
Mitt surfande är räddat. Ett forum bara för mat kan ju inte bli bättre :-). Otroligt bra initiativ.
Under maträtter kanske man skulle kunna lägga till ett underforum som heter potatis/pasta/ris eller så ger man var och en av dessa råvaror ett eget forum
kul förresten att du har startat ett receptforum :-)
kille skrev:
Under maträtter kanske man skulle kunna lägga till ett underforum som heter potatis/pasta/ris eller så ger man var och en av dessa råvaror ett eget forum
kul förresten att du har startat ett receptforum :-)
Kul att ni tycker det är roligt här! Glöm inte att tipsa alla ni känner så vi får lite fart på forumet. ![]()
Brukar man oftast inte äta potatis/pasta och ris till någon form av kött eller vegetariskt tillbehör? Vad hade du tänkt att vi skulle lägga för recept under den kategorin? Jag är öppen för förslag.
Jo iofs men samtidigt finns det t.ex. potatispalt/pitepalt, potatisplättar, pastagratänger m.m. och inför jul gammal hedlig risgrynsgröt också ![]()
kille skrev:
Jo iofs men samtidigt finns det t.ex. potatispalt/pitepalt, potatisplättar, pastagratänger m.m. och inför jul gammal hedlig risgrynsgröt också
Då kan vi nog ta de i Övriga recept kategorin. Ligger redan ett par grött recept där. Men det är bra med konstruktiv kritik. Tummen upp!
Hej och grattis! Det är en mycket bra forum....forttsätt så!
Jag ska försöka och skriva också bra recept, så ni kan prova....![]()
mikaela skrev:
Hej och grattis! Det är en mycket bra forum....forttsätt så!
Jag ska försöka och skriva också bra recept, så ni kan prova....
Ja skriv gärna in lite recept
Jag tror nog att vi behöver en liten sommartävling för att få fart på skrivandet igen ![]()
Jo, det behövs nog kanske. Är ganska så dött här, och man får ingen motivation att skriva när ingen annan skriver. ![]()
Gå med http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=173016 och få gratis presentkort på klädaffärer som Twilfit, Hm, Gina Tricot m.fl.
Har ni ngra frågor kontakta mig via mejl, hanna_b_johansson@hotmail.com