Vilken är den godaste julmusten? Dricker ni light eller vanlig? När är det ok att börja dricka julmust? Glasflaska eller 1,5 liters plastflaska?
Vi började för förra veckan med att dricka. Vi försöker att hålla oss till helgerna men man är ju svältfödd på julmust just nu. Vi har hitills testat Apotekarnes och ICA:a (både light). ICA:s var faktiskt snäppet bättre trots att jag brukar föredra apotekarnes. Vi letar febrilt efter glasflaskor men har hitills bara hittat plastflaskor. Vad tycker ni om årets julmust?
Min favorit sedan tidigare är Apotekarnes på glasflaska eller petflaska. Jag har faktiskt inte smakat på ICA:s variant så jag får nog ta och köp en flaska. Själv dricker jag väldigt sällan light utan jag håller min till den vanliga.
Men än så länge tar jag det lite lugnt med julmusten. Vill inte fördricka mig innan jul
Men jag har redan smakat en smörgås med julskinka och ett glas must. Det var riktigt gott!
Apotekarnas hör ju till julen på något konstigt sätt, men GP brukar ju testa en gång om året innan jul eller vad det är och då brukar pappa köpa hem ett par flaskor av det. Tycker att många utav de "billigare" varianterna kan vara väldigt goda ex. Kopparbärs.
Jag tycker väl att man ska vänta till första advent eller lucia med att dricka julmust, för som freakalis sa vill man inte fördricka sig. Saknar man julstämmningen kan man dock ta sig ett glas eller två innan det.
Jag kan dock tipsa om att inte köpa Sodastrems essense av Julmust. Smakar inte riktigt som vanligt julmust. Måste vara någon annan kryddning.
Gillar inte julmust så fasligt mycket, men dem gånger jag dricker det (t. ex. på julbordet) så är det Apotekarnes. ![]()
Ahh, jag älskar julmust! Ingen skabbig lightvariant här inte, det måste vara riktig! Apotekarnes är väl den vi brukar ha mest, men jag vet egentligen inte om den är bäst. God är den iaf.
Julmustintaget bör påbörjas vid 1:a advent, börjar man tidigare är det ju inte längre en juldricka och då försvinner mycket av poängen med det ![]()
Jag tycker också bäst om Apotekarnes...
Då jag jobbar på resaurang som serverar julbord, så börjar givetvis inmundningen första arbetsdan med julbord ![]()
Senast redigerat av Jokkoman (2005-11-21 21:47:13)
Det är rätt kul att de flesta har samma favorit. Måste ju betyda att den smakar bäst
Apotekarnes är ju rätt hyffsad men tror jag brukar försöka köpa Spendrup's om den finns. Tycker den vinner hårfint över Apokernanes i smaken.
Spendrups vill jag gärna testa men har inte hittat den på någon affär. Helst i glasflaskor också men det blir väl omöjligt.
Anna skrev:
Spendrups vill jag gärna testa men har inte hittat den på någon affär. Helst i glasflaskor också men det blir väl omöjligt.
Det blir nog inte alls omöjligt. När jag var i affärn idag såg jag att de hade massa spendrups julmust i drickabackarna.
Vilken affär råkar det vara då?
ICA, Konsum, Willys?
Anna skrev:
Vilken affär råkar det vara då?
ICA, Konsum, Willys?
ICA Kvantum för att vara exakt ![]()
L8iz skrev:
Apotekarnas hör ju till julen på något konstigt sätt, men GP brukar ju testa en gång om året innan jul eller vad det är och då brukar pappa köpa hem ett par flaskor av det.
Årets GP-test: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=194010
Aaaaaaa det verkar som om ni julmustfantaster inte smakat Zeunerts julmust. Glasflaska 50 cl. Jag har köpt denna raritet på Ica Maxi och Focus. Denna julmust får ni för allt smör i småland inte missa. Vilken kraftig smak den har.
seså sitt inte där och sitt, spring iväg och köp en Zeunerts!
Kan man fortfarande köpa Zeunerts? Jag ahr inte sett till den på evigheter ![]()
Erik M skrev:
Kan man fortfarande köpa Zeunerts? Jag ahr inte sett till den på evigheter
Jajjamensan! Jag har laddat upp med ett gäng flaskor så att jag inte skall bli torrlagd!
Skint skrev:
Aaaaaaa det verkar som om ni julmustfantaster inte smakat Zeunerts julmust. Glasflaska 50 cl. Jag har köpt denna raritet på Ica Maxi och Focus. Denna julmust får ni för allt smör i småland inte missa. Vilken kraftig smak den har.
seså sitt inte där och sitt, spring iväg och köp en Zeunerts!
Då skall jag självklart bege mig till Ica Focus och inhandla ett gäng med Zeunerts julmust. Tack för tipset
Ska veckohandla på ICA Maxi på söndag och då ska jag hålla koll efter Zeunerts. Trodde företaget köpts upp?
edit: Vi åkte förbi ICA Maxi och köpte två Zeunerts julmust som vi ska dricka till middagen ikväll. Ett tips, om ni har en dollarstore i närheten så säljer de tre Zeunerts för 20:-.
Senast redigerat av Anna (2005-11-25 13:19:17)
Jag hittade Zeunerts Julmust i både på ICA och på Coopforum. Skall dricka dem ikväll ![]()
Jag tyckte att Zeunerts hade lite kaffesmak. Min sambo gillade den inte men jag tyckte att den var helt ok. Smakar inte lika sliskigt som många andra julmuster. Fast den är nog lite för dyr för oss.
Senast redigerat av Anna (2005-11-27 00:31:13)
Anna skrev:
Jag tyckte att Zeunerts hade lite kaffesmak. Min sambo gillade den inte men jag tyckte att den var helt ok. Smakar inte lika sliskigt som många andra julmuster. Fast den är nog lite för dyr för oss.
Ja den hade en liten speciell smak jämfört med de övriga mustarna jag smakat. Men jag tyckte den vara kanon god. Inte lika söt som de flesta andra. Fast billig kan man ju inte säga att den är. Men nån gång då och då har man råd.
Jo lite kaffesmak har den allt. Men jag fullkomligt älskar den. Det känns som om det är en lite vuxnare must om ni förstår vad jag menar. Funkar alldeles utmärkt att göra "elaka jultomten" med. Must + vodka... men detta är ju inte alkoholforumet, så låtsas att ni läste det senaste.
Var just och köpte en flaska Zeunerts och den var ju hur god som helst. ![]()
Senast redigerat av CurunirOfValinor (2005-12-06 16:38:41)
Apotekarnes! Julmustarnas Rolls-Roys....
Igår fynda jag Zeunerts Julmust för 3,90 kr flaskan ![]()