Själv så älskar jag vörtbröd. Speciellt med russin i. Det som jag tycker är godast för tillfället är pågesn Julefröjd. Vad har ni för favorit?
Lite tråkigt att inte kunna hålla med vår allsmäktige forumschef, men jag måste sätta ned foten. Vörtbröd är inte alls gott, om man dessutom stoppar in en massa russinhelveten i det så är dagen förstörd ![]()
Men för all del, käka erat vörtbröd. Då blir det mer annat gott bröd över till mig.
Jag får hålla med Skint och säja att vörtbröd inte är någonting för mig. Vet inte riktigt vad det är, men smaken är rätt speciell och lite för skarp.
Det var det värsta. Vörtbröd som är så gott. I vanliga fall gillar jag inte alls bröd med kryddor.
Japp, vörtbröd är väldigt gott. Kan däremot inte säga att jag har något favoritbröd, tänker inte så mycket på det men det farmor brukar ha är rätt gott, vettefan vad det är för märke eller så dock.
Sen skall man skippa russina, förstår inte varför folk envisas att ha russin i saker och ting? Det är nästan värre än saker i ugnspannkaka.
Det är två av de få saker jag inte klarar av vad gäller mat/bak, lustigt att det snackas om båda sakerna samma dag här.
Har jag fel om jag säger att vörtbröd brukar användas till dopp i grytan? Vi doppar (hårt) tunnbröd så jag tror nog att jag aldrig testat vörtbröd. Dock brukar jag inte gilla russin i saker så jag tror jag kan leva utan vörtbröd faktiskt.
Vörtbröd är ju en av julens höjdpunkter! Med smör, ost och tillsammans med ett stort glas julmust.... Mmmmm. Ju fler russin ju bättre!
Anna skrev:
Har jag fel om jag säger att vörtbröd brukar användas till dopp i grytan? Vi doppar (hårt) tunnbröd så jag tror nog att jag aldrig testat vörtbröd. Dock brukar jag inte gilla russin i saker så jag tror jag kan leva utan vörtbröd faktiskt.
Ja vörtbröd brukar användas till dopp i grytan. Men det tycker inte jag är så gott. Men vörtbröd det är gott det. Smakar gott utan russin också.
Bakade nu i helgen, faktiskt. Man kan köpa färdiga kryddmixar i affären. Följde det receptet, blev jättegott. Billigare, och dessutom får man en god doft i huset ett bra tag framöver.